söndagen den 2:e augusti 2009

Barnöverkast



Jag har länge letat efter ett överkast till Antons säng. Hittade ett från Greengate som skulle passa i hans rum men tyvärr går inte det att få tag på längre. Till slut satte jag mig framför symaskinen och sydde ett överkast. Jag har använt mig av bokstäverna i hans namn och siffrorna 1-4 eftersom han fyller 4:a snart. Var först fundersam över vad jag skulle ta mig till med de fransiga kanterna men gillar att det ser lite tuffsigt ut. Baksidan blev ett blårutigt tyg, så tröttnar man på siffror och bokstäver kan man vända på det.
Långt ifrån perfekt men det fungerar bra så länge.


Ha en bra vecka!

Kram Marie

13 kommentarer:

Anna sa...

Snyggt! Proffsigt värre!

Kram Anna

Gård och Hagar sa...

Åååå det blev ju jättefint. Kul med något eget oxå.

Kram

Katarina

Nilla sa...

Åh så snyggt! Duktig du är :)

Jag köpte en säng åt Ida samma dag som min semester började, hade stora planer på att måla sängen omedelbart och sen sätta mig och sy ett lapptäcke som överkast... Hmm.. det har inte gått så fort, sängen står fortsättningsvis utan att ett sandpapper varit i närheten heller och ja, jag har inte varit och sett på tyg ens till hennes sängöverkast. En vecka kvar av semestern men undrar just om jag får nåt vettigt gjort då heller :D

Kram Nilla

Sonja sa...

Men oj va duktig du är, jag tror jag får gå en kurs hos dig...=) Nu är jag på bloggen typ varje dag och tittar på nya grejer. Jätte kul. Får ta fika nån dag. Kram Sonja

Villa Nordåker sa...

Vad fint det blev!

Det blir säkert A jätteglad för.

Kram
Malin

Maria sa...

Snyggt! Kommer passa super i Antons rum...
Hoppas allt är bra!
Kram

Syster Blå sa...

super fint!!!det är verkligen super svårt att hitta fina överkast till barnsängar tycker jag.
imponerad!
kram

Inspiration i vitt sa...

Hej Mari, tack för din titt hos mig för ett tag sedan, visst stämmer det att jag alldeles snart ger ut en stor inredningsbok, faktiskt kommer den till veckan.
Vad duktig du är att sy, det är alltid charmigt med hemma sytt tycker jag och det ser så fint ut.
Kram på dig/Ingela.

Mallan sa...

Oj, va snyggt!
Det kommer passa ypperligt i busungens rum ;)
Kramar till er!

Sussie sa...

Åh vad snyggt...Du är ju superduktig på att pyssla gumman...!!Hur får du tiden att räcka till? Blir glad om du skickar någon timme till mig!! KRAM

Miss Goldie sa...

Jättesnyggt! Gud så händig du är! Skulle ta mig flera år att göra ett sånt :-D

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hej,

De där blev säkert finare än ngt köpt! Ser härligt ut tycker jag! Bra gjort!

Kram Jenni

Noamaja sa...

Vad fint det blev! Det kommer helt säkert bara att bli finare med tiden också när det fransar sig ännu mer...jag gillar det!

Well done;-)

Kram, kram
Noamaja